Concert pianist

Evert-Jan de Groot, piano. Evert-Jan de Groot studeerde tijdens en na zijn gymnasiumopleiding piano aan het Conservatorium van Amsterdam. Maar hij koos voor een andere studie aan de Universiteit van Utrecht, eerst natuurkunde maar al snel wijsbegeerte. Tijdens deze studie volgde Evert-Jan pianolessen bij de conservatoriumdocent Hans Eijsackers. Inmiddels heeft hij zijn pianostudie aan het conservatorium hervat. In het studiejaar 2010-2011 was Martyn van den Hoek zijn hoofdvakdocent. Evert-Jan treedt op als solist met diverse orkesten, en is actief op het gebied van kamermuziek en begeleiding. Hij heeft met het Silva trio in het Concertgebouw gespeeld en is met dit ensemble diverse malen in de prijzen gevallen. In oktober 2008 behaalde hij de eerste prijs bij het Internationaal Studenten Pianoconcours in Utrecht. In 2009 nam Evert-Jan deel aan het Peter de Grote Festival, een jaarlijkse concertserie in de zomer in Noord-Nederland. In 2011 was hij solist in het pianoconcert van Grieg uitgevoerd tijdens een festival in Oostenrijk www.evertjandegroot.com.

Hoofdsponsors

• logo van hoofdsponsor Van Wely leidekkers